Gardameer en plaats van bestemming - Reisverslag uit San Vincenzo, Italië van Barry Terlouw - WaarBenJij.nu Gardameer en plaats van bestemming - Reisverslag uit San Vincenzo, Italië van Barry Terlouw - WaarBenJij.nu

Gardameer en plaats van bestemming

Door: Barry Terlouw

Blijf op de hoogte en volg Barry

05 Mei 2009 | Italië, San Vincenzo

Caio tutti,
Na veel gedoe over onze vertrekdatum zijn wij uiteindelijk op maandag 30 maart vertrokken. Uiteraard met de nodige stress, zijn we niets vergeten, alles goed afgesloten. We gaan toch voor een half jaar weg. We zouden het rustig aandoen, zo’n 450 km per dag met 3 overnachtingen, zodat wij op 2 april op onze camping Park Albatros zouden aankomen. Nadat we eenmaal op weg waren is ook de stress weggenomen. Op 1 april, we redenop de Brennerpas, kregen we een telefoontje van kantoor. Onze camping was door enorme regenval blank komen te staan, we konden daar dus niet terecht. We zijn verzocht om naar een camping aan het Gardameer te rijden om daar wat werkzaamheden te verrichten. Na een overnachting in Verona; BestWern hotel vroeg 190,= euro, maar na enige onderhandeling zakte de prijs naar 120,= euro, zijn we de andere ochtend naar het Gardameer vertrokken. Op de leuke camping San Vito bij Bardolino hebben we 10 mobile homes voor het seizoen gereed gemaakt. We hebben in die periode aan het Garda redelijk mooi weer gehad met aardig wat zon en zo’n 21o. Op de 15e april zijn we naar Park Albatros vertrokken. We zijn daar direct gestart met het klaarzetten van 17 tenten en 12 mobile homes. Gelukkig hebben we het met aankomsten van gasten rustig gehad. Vanaf eind april hebben we 7 families te gast gehad en is 1 familie niet komen opdagen. Ook de maand mei is rustig met aankomsten. We hebben dus alle tijd om de accomodaties verder op te bouwen. Veel Nederlanders op de camping; best gezellig. Onze receptietent ligt aan een pleintje met de andere reisorganisaties. Heel gezellig en we zijn al heel wat (oud) collega’s tegenkomen. De camping is prachtig met mooie zwembaden. Er is een beautycentrum en kapper op het park. De afhaalpizza’s zijn redelijk, de kip met patat matig. Het strand ligt op behoorlijke afstand en is niet echt bijzonder. Voor de jongens en meisjes vanaf 14 jaar is hier niet veel te beleven. Onze accomodaties zijn in goede condities en we hebben weinig technische problemen. De contacten met kantoor verlopen ook prettig. De inventaris (keukengerei) moet echter wel stevig gepoetst worden. We hebben in ieder geval niet zo’n stress als de vorige seizoenen. Ook de tv geeft ons de nodige ontspanning. Behalve dan de gebeurtenissen op koninginnedag. Schokkend!! Vandaag zondag 3 mei hebben we een vrije dag genomen. Het weer is tot dit weekend zeer wisselvallig met ronduit koude avonden. Een lekker dik dekbed is dan ook noodzakelijk. Afgelopen dagen lekker zonnetje en 21 graden. De weervoorspelling voor de komende tijd is hoopgevend. Vanavond gaat de b&b weer aan. De komende weken gaan we weer hard aan de slag. We hebben het prima naar ons zin en met de gezondheid geen problemen. We proberen nog wat foto’s bij te voegen van het Gardameer, onze mobile home en het leuke en gezellige stadje Lazise aan het Gardameer. Verder hebben we op dit moment geen bijzonder te melden. Over zekere tijd laten we weer iets van ons horen.
Groetjes, Barry en Wilma
3 mei 2009.

• 26 Mei 2009 - 15:16

Henk En Marian:

Hallo luitjes,
    Wat een verhaal, hopelijk blijft het weer nu mooi bij jullie. Afgelopen weekend was het stralend weer en hebben lekker genoten van een terrasje op Kijkduin. Gisteravond hebben wij een noof weer gehad, veel onweer en stortbuien. Het is nu nog niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig wordt het in het weekend beter. Groetjes en tot horens.

• 10 Juni 2009 - 19:37

Henk En Marian:

Hallo Wilma,
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je het smsje ontvangen vanmorgen?
    Groetjes uit een nat KIjkduin

• 20 Juni 2009 - 13:43

W. Spierenburg:

Hallo Barry,
    Ja. van mij een bericht; dat verwacht je toch zeker niet. Van Gerben vernam ik dat hij 13000 euro pensoenderving gaat ontvangen. Wees dus alert. Ook t.a.v. de verhoging van de uitkering over 2009.M.vr.gr. Wim